İşte Ben ;)

Fotoğrafım
Doğma büyüme Sinopluyum,81 doğumluyum. Evliyim ve Zuzu'nun-Bıdık'ın annesiyim. Eşini ve ailesini seven tipik bir Türk kadınıyım. Çalışan bir eşim. Ben bu hayatta en çok Anne olmayı sevdim...

17 Ekim 2016 Pazartesi

Uzun bir aradan sonra



Uzun bir aradan sonra Merhabalar.....


Epey zaman olmuş sizlerden uzak kalalı. Uzak kaldığım zamanlarda ise çekirdek ailem oldu artık geniş aile :) 

Hayatımıza 1 prens daha girdi. Zuzu'nun artık bir kardeşi var o da Bıdık :)Ve anladım ki ben hayatta en çok ANNE olmayı sevdim.

İki erkek annesi olmak çok güzel bir duygu ama bir o kadar da zor. Büyüdüklerini gördükçe korkmuyorum desem yalan olur. Yaşam o kadar zorlaştı ki Allah'ım evlatlarımı kötülüklerden korusun...  
Çok konuşarak sizleri de sıkmamayım :) 



 Şükürler olsun ki bu yılda aşuremi yapmak nasip oldu. Rabbim seneye de erdirmeyi ve yapmayı nasip etsin inşallah.  

"Her kim aşura gününde ailesine ve ev halkına ikramda bulunursa Cenab-ı Hak da senenin tamamında onun rızkına bereket ve genişlik ihsan eder."(et-Tergîb ve'l-Terhİb 2/116)


Gelelim şimdi aşuremin tarifine;

  • 3 su bardağı aşurelik buğday
  • 1 su bardağı nohut
  • 1 su bardağı fasulye
  • 1 su bardağı doğranmış kayısı
  • 1 su bardağı doğranmış incir
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 5 - 5,5 su bardağı şeker
  • 8 adet karanfil (ayrı bir yerde kaynatıp suyunu dökelim)
  • 1  paket kuş üzümü 
  • 4 litre su 
Süslemek için; 

  • fındık, fıstık, ceviz, nar, antep fıstığı, kuş üzümü (tercih size kalmış)
Yapılışı : 

    Aşurelik buğday ve 4 litre suyu koyup aşurelik buğdaylar pişene kadar pişiriyoruz.  Pişme esnasında oluşan köpüğü kevgirle üzerinden alıyoruz ve piştikten sonra biraz dinlenmeye bırakıyoruz. Daha sonra haşlanmış nohut , fasulye, kuru kayısı ve üzümü de ekleyip tekrar pişirmeye devam ediyoruz. İncirleri koymuyoruz ki aşuremiz kararmasın. Ardından şekerimizi de ilave ediyoruz. Şeker eriyene kadar güzelce karıştırıp pişirmeye devam ediyoruz. Ardından incirleri de ekleyip 10 /15 dk. daha kaynatıp ocağı kapatıp kaselere boşaltıyoruz 

Afiyetler Olsun.

4 yorum:

  1. Heleee şükürrr mübarek aşureyi zaten severim ama dost elinden başkadır yemek. Ellerine sağlık canım benim . Bir zuzulu gittin iki zuzulu geldin😊 Allah uzun ömürler versin prenslere uiii sen şimdi üç erkekle çıldırırsın 😂 hiç dertleri bitmez😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Kuğum hiç sorma. Allah sağlıklarını versin ama 3 erkek çok zormuş onu iyi anladım :)))
      İnşallah bir gün beraber yemekte nasip olur :P

      Sil