İşte Ben ;)

Fotoğrafım
Doğma büyüme Sinopluyum,81 doğumluyum. Evliyim ve Zuzu'nun-Bıdık'ın annesiyim. Eşini ve ailesini seven tipik bir Türk kadınıyım. Çalışan bir eşim. Ben bu hayatta en çok Anne olmayı sevdim...

16 Şubat 2013 Cumartesi

Muzun Kabuğu


Hayırlı hafta sonlarınız olması dileğiyle dilerek postuma başlamak istedim. Moral hafta sonu olduğundan iyi çok şükür çünkü iş yok bu yüzden hafta sonlarını çok seviyorum. Bugün pek soğuk bir hava vardı ailecek gezmelere gitsek mi acaba dedik ama vazgeçtik yazdan kalma havalar bitti gibi görünüyor.
Bugün nette gezinirken ilgimi çeken bir yazıyı sizinle paylaşmak istedim.
 Muzu sevmeyen yoktur sanırım. Oysa biz sadece muzun içini yer, kabuğunu çöpe atarız. Oysa ki kabuğunun bile faydası varmış. 
sözü fazla uzatmadan faydalarına geçelim


MUZ KABUĞUNUN BİLİNMEYEN FAYDALARI :

1- Muz kabuğunun içini sivrisinek ısırıklarına sürdüğünüzde, kaşıntısını ve şişkinliğini alır.

2- Ayaklardaki nasırların yumuşaması için, muz kabuğunun içini sıyırın, bir kaşık kadar olduğunda nasırın üzerine koyun, üstünü sarın. Birkaç saat sonra açıp temiz su ile yıkayın. Ya da direk muz kabuğunu sarabilirsiniz nasırınıza.

3- Muzun kabuğunu akneleri geçirmek üzere, üstüne sürebilirsiniz.

4- Diz ağrılarının geçmesine yardımcı olmak için muz kabuğuyla dizleri ovun.

5- İçindeki potasyum ve yağlarla çok iyi bir ayakkabı cilasıdır. Muz kabuğunun içiyle ayakkabınızı ovun sonra bez ile temizleyin.

En sağlıklı dondurmayı da muzdan yapabilirsiniz. Birkaç tane muzu soyup, parçalara ayırıp, 30 dakikalığına buzluğa atın, donmaya yakın alın, blenderdan geçirin, isterseniz süt de ekleyebilirsiniz. Sonra sevdiğiniz tat ile tatlandırın, kakao, keçi boynuzu tozu, vanilya, frambuaz, herşeyi deneyebilirsiniz.


Umarım faydalı bir paylaşım olmuştur.

Sevgilerimle Kalın..

1 yorum:

  1. evet bende okumustum bunu....yaratilan herseyin bir sebebi vardir derler simdi daha iyi anliyorum...

    YanıtlaSil