İşte Ben ;)

Fotoğrafım
Doğma büyüme Sinopluyum,81 doğumluyum. Evliyim ve Zuzu'nun-Bıdık'ın annesiyim. Eşini ve ailesini seven tipik bir Türk kadınıyım. Çalışan bir eşim. Ben bu hayatta en çok Anne olmayı sevdim...

6 Ekim 2012 Cumartesi

Zuzu ve Sütlaç :)

Zuzu'nun aklına tatlı geldi mi saatin kaç olduğu önemli değil... 
Anneee ! Bana sütlaç yapar mısın? dedi.
Bende bu saatte olur mu hiç dedim?
Tabi Canım neden olmasın demez mi :)) 
Başladık beraber sütlaç yapmaya...


Sütlaç'ımızın Tarifi
1 buçuk litre süt
1 buçuk çay bardağı pirinç
1 buçuk su bardağı şeker 
1 paket vanilya
2 tatlı kaşığı pirinç unu
2 su bardağı su





YAPILIŞI : 1 buçuk  çay bardağı pirinci yıkayın. Sütü ve pirinçleri beraber tencereye koyuyoruz. Pirinçler pişene kadar pişirmeye devam ediyoruz. Kaynayan pirinçleri ara  sıra karıştırıyoruz ki dibine pirinçler yapışmasın. Şekerini ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz. Şekeri koyduktan sonra koyulaşmaya başlayacağı için 2 su bardağı su ilave ediyoruz. 1-2 taşım kaynatıyoruz. Bir kasede 2 tatlı kaşığı pirinç ununu 1 su bardağı su ile ekleyerek iyice eziyoruz. Tencerede kaynamakta olan sütten 5-6 kaşık alıp kaseye ekleyin (pirinç unu ılınacak şekilde). Pirinç ununu da tencereye ekleyerek 10 dk. kadar daha karıştırarak pişirin. En son indirmeye yakın vanilyayı da katıp bir taşım daha kaynatıp, sütlaçın altını kapatıyoruz.
Afiyet olsun...

Sütlaç pişer pişmez soğumasını zor bekledi ve 3 kaseyi afiyetle yiyen Zuzu... Sütlaçı yerken kendinden geçmiş halleri.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder