İşte Ben ;)

Fotoğrafım
Doğma büyüme Sinopluyum,81 doğumluyum. Evliyim ve Zuzu'nun-Bıdık'ın annesiyim. Eşini ve ailesini seven tipik bir Türk kadınıyım. Çalışan bir eşim. Ben bu hayatta en çok Anne olmayı sevdim...

14 Ağustos 2012 Salı

Patlıcan Salatası



Herkese Hayırlı Sahurlar Dilerim. Postumu hazırlamakta biraz  geciktim. 
Bu akşam ki salatamız Közlenmiş Patlıcan Salatasıydı. 
Ben közde pişirilen herşeyi çok seviyorum. 
Özellikle de patlıcanı. Normalde eşim sevmez patlıcanı. 
Ancak közlenmiş olan patlıcanı o da seviyor.



Patlıcanı aslında közde közlemek vardı. Ancak öyle imkanımız olmadığı için Közmatik'te közledim. 
Eskiden ocak üstünde közleme yapardım.Fırının üstü  batardı.
Şu közmatikler çıktı çıkalı fırının üstü o kadar kirlenmez oldu.
Ve tadı da gayet güzel oluyor.

Patlıcan Salatası Tarifi

4 adet patlıcan
2 adet sivri biber
2 adet domates
1 adet soğan 
2 diş sarımsak
Limon
Tuz
Sıvıyağ

 Yapılışı ;

Patlıcanları közlüyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Soğuyan patlıcanların kabuklarını dikkatli bir şekilde soyuyoruz. Soğuyan patlıcanları küçük küçük doğruyoruz. Ardından domates, biber ve soğanı küçük küpler haline doğruyoruz. Ezilmiş sarımsakları da ekliyoruz. Tuzunu, limonunu ve sıvıyağını da ekledikten sonra güzel bir şekilde karıştırıp servis tabağına alıyoruz. 

Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder