İşte Ben ;)

Fotoğrafım
Doğma büyüme Sinopluyum,81 doğumluyum. Evliyim ve Zuzu'nun-Bıdık'ın annesiyim. Eşini ve ailesini seven tipik bir Türk kadınıyım. Çalışan bir eşim. Ben bu hayatta en çok Anne olmayı sevdim...

10 Mart 2014 Pazartesi

Peynirli-Maydanozlu Krep


NAZAR DUASI

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْنا""
وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُ

Merhaba Blog;
Merhaba Blogcanlarım;

Tiyatrodan gelir gelmez arkadaşımla türk kahvesi içelim dedik ve o kadar hızlı yapıp içmişiz ki aklımıza resim çekmek gelmedi. Bende resim çekmeyi unutunca alıntı resim ekledim :) Kahvelerimizi içtik çocuklarla beraber salonda otururken bizler çok acıktı demeye başladılar. Benimde kaç gündür yapmak istediğim ama bir fırsat bulupta yapamadığım Krep'i yapayım dedim.

(Resim alıntıdır)

Hepimiz bu tadı aşağı yukarı biliyoruz  ve kahvaltıların vazgeçilmezi. Özellikle ben küçükken annemden hafta sonlarında kahvaltıda, aklıma geldikçe Krep yapmasını isterdim. İçine peynir, maydanoz, pul biberi karıştırıp arasına koyup dolayarak yemek çok hoşuma giderdi.  ama bu sefer tarifi ben biraz değişik yaptım. Peynir ve maydanozu krep hamurunun içerisine karıştırdım. Çokta güzel oldu :) Arkadaşımla beraber çayımızı da demleyip hazırlamış olduğumuz bu krepleri çocuklarımızla beraber yedik. 

 Gelelim tarifimize;
  • 2 yumurta
  • 2 su bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • çok az tuz
  • 10 dal maydanoz
  • 1 kahve fincanı peynir
YAPILIŞI 

  • Bütün malzemeler  karıştırılarak akışkan bir hamur elde edilir.
  • Çok sıvı olursa biraz un,katı bir hamur olursa biraz süt ekleyerek dengeleyebilirsiniz.
  • Krep tavası ısıtılarak 1 çay kaşığı sıvı yağ ile yağlanır.Bu işlem  tavaya  her krep dökülüşünde tekrar edilir.
  •  Hazırlanan krep hamurundan 1 kepçe yağlanan tavaya dökülür.
  • Tava iyice ısınmalı, ısınmadığı takdirde krep yapışabilir. 
  • Spatula yardımı ile çevrilerek her iki tarafı da pişirilerek rulo yapılarak servis edilir.
Afiyet olsun.




Günün Sözü
Günün Duası

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık;tekrarını nasip eylesin Allah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşk ederim Amin diyelim tekrarı olur inşallah

      Sil