İşte Ben ;)

Fotoğrafım
Doğma büyüme Sinopluyum,81 doğumluyum. Evliyim ve Zuzu'nun-Bıdık'ın annesiyim. Eşini ve ailesini seven tipik bir Türk kadınıyım. Çalışan bir eşim. Ben bu hayatta en çok Anne olmayı sevdim...

26 Aralık 2012 Çarşamba

YENİ YILA GİRERKEN YENİ BİR SEN LAZIM


Yeni başlayan bir yılın yeni umutlar taşıdığını hayal ederek kendimizde yeni bir “ben” oluşturma zamanı
İşte, bu değişimi yakalamak için yeni yılda almamız gereken önemli kararlar…
2013’e doğru geri sayım başlamışken insan kendine sormadan edemiyor. Yeni yılda nasıl bir ben oluşturmalıyım.

Yeni başlayan bir yılın yeni umutlar taşıdığını hayal ederek kendimizde yeni bir “ben” oluşturmak için kolları sıvamakta haksız da sayılmayız.

 Çünkü her şey karar vermekle başlıyor. 

Daha hareketli yaşayacağım

Spor yapmanın sağlıklı yaşamın olmazsa olmazı olduğunu hepimiz biliyoruz ama bir türlü hayata geçiremiyoruz.
Hadi, bu yıl bu kararı kesin olarak uygulayalım. Çünkü sportif aktivite kas kütlesinin azalmasını engellemek,
kemik yapısını uyarmak ve kalp damar sağlığını korumak açısından önem taşıyor. 
Sadece spor yaparak değil, günlük hayatımıza da hareket katarak yenilenebiliriz. Ne diyelim; elveda asansörler, hoş geldiniz merdivenler!

Geçici diyet heveslerine son verip sağlıklı besleneceğim

Şok diyet, o diyeti uygulayanı aç bırakır. Oysa öğün atlandığında metabolizma yavaşlar.
Uzun süre aç kalmış hücreler, açlık sinyallerini vererek koruma kalkanlarını oluşturur ve yenilenler yağ olarak depolamaya başlar.
İşte o nedenle mucize diyet diye bir şey yoktur. Önemli olan sağlıklı beslenmeye karar verip doğru kuralları hayata geçirmektir.
Sağlıklı alışveriş yapmak sağlıklı beslenmenin ilk adımı olduğuna göre işe Sağlıklı beslenme için alışverişin püf noktalarını öğrenmekle başlamalı.

Kendime vakit ayıracağım

İngiltere’de yapılan bir çalışmaya göre günde 3-4 saat fazla çalışmak kalp hastalığı riskini yaklaşık yüzde 60 oranında artırıyormuş.
İşte bu nedenle aşırı çalışma halini bir kenara bırakıp kendimize mutlaka ama mutlaka zaman ayırmalıyız. Mesela işe hobi edinmeyle başlayabiliriz.
Dans etmek, fotoğraf çekmek, dil öğrenmek ve daha başka şeyler… Kitap ayırmaya mutlaka zaman ayırmalı.
Çünkü kitap, insanın zihnini bambaşka yerlere götürüp tüm gündelik sorunlardan uzaklaştırabiliyor. Peki, hangi kitapları seçmeli? 



5 yorum:

  1. Ahhh' cantanem keşke evdeki hesap çarşıya uysa onu yapacağım bunu yapacağım deriz de bir türlü yapamayız!
    nasıl ama hemen hevesini kırdım değil mi:)))
    şaka şaka bitanemm her şey gönlünce olur umarım hatta birlikte diyete başlayalım varmısın?:))
    Kocamannnn öptümmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah kuğum hevesim kırıldı işte yeni yıla girmeden dileklerimi gerçekleşemeden :)))
      Ben diyetteyim zati ama biraz zorluyo :))
      Bizde seni zuzu ile kocaman öptük

      Sil
    2. Kırılmasın canım hem diyette neymiş amann ne olacak bir kaç kilodan.
      ben diyet yapmıyordum da mekik çekiyordum bırakınca biraz göbüşlü oldum nole anne olurum bende ho ho hoo :)))öptüm zuzumu ve seni:)))

      Sil
  2. Bende yazıyı okurken hoşuma gitti, ne güzel düşünceler diye geçirdim aklımdan ama hevesim kırıldı yazısını görünce dedim ne çabuk pes ediyor arkadaşım! Yok öyle pes etmek bencede yapılması gerekenler bunlar , sadece benim fikrimde çok aşırıya kaçmamalı ve herşeyden azar azar yiyip bol hareket yapmalı, ben uyguluyabiliyormuyum eh işte elimden geldiğince ama yemek bloğu yazınca nasıl insan durabilir yemeden değilmi:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok pes ettiğim Kuğum öyle deyince bir an hevesim kırıldı ama pes etmek yok.
      Bu sefer yeni yılda hissedilenleri yapmalıyım.
      Aynen yapıpta yemeden de olmuyor ki :))

      Sil